Spel om pengar!

Då var det dags att kommentera inlägg nr 3, vad skulle jag annars göra innan jobb? Som nämnt i S blogg, http://originellt.blogg.se, så spelades det nätpoker hemma hos oss igår. Jag startade upp ett nytt konto den 20:e januari i hopp om att lyckas spela ihop ett reskapital som skulle möjliggöra ett par resor under 2009. Det sponsrade Thailandsresan 2008 så varför inte?

Efter ett par "oj det verkar KEMPE(No)roligt" och "jag kanske också kunde spela?" lämnade jag mitt konto i S händer och anförtrodde henne med 1euro!!! Väl förvaltat blev den 2euro, Grattis! Där blev jag 11kr rikare! Jag bjuder igen med en glass i sommar=)

För att kommentera S blogg rörande att hon blev skitsur över att inte vinna de resterande 4euro som ingick i prispotten. Hon hade nyss bevittnat dagens/århundrandets(?) värsta Bad Beat där jag gick miste om nästan 1500kr;

Jag höjer med 44, synas av 2. Flopp kommer 2d-4d-7h. Jag checkhöjer killen på knappen och får sedemera båda spelarna all in (tjena vilken utdelning!!). Ignorerar shortstackens kort då den stora delen av potten ligger hos mig och spelare nr2. Spelare nr2 visar Kd7d dvs toppar och färgdrag - helt okej syn! Turn kommer 7k vilket ger spelare nr2 en triss medan jag får en kåk ock därmed dödar hans färgchans, kåk slår färg 8dagar i veckan. River visar lekens sista 7:a!!! Han fullbordar ett 4tal vilket händer lika ofta som jag gör mål på fotbollen, 1 gång vart 3:e år!

Totalt ointressant för den som inte bryr/kan sig om poker men kul kuriosa för den som känner sig lurad av pokersajter, du är inte ensam kompis - vi är 2!=)

Jobb nu - hoppas mina kursböcker kommer idag så jag kan ta tag i terminens plugg!!!


Kommentarer
Postat av: Eva

Ja hon borde ju känna sig motiverad till att tona ner sig lite även om jag nog anser att hon har rät i 99% av fallen ;)

2009-01-27 @ 09:18:28
URL: http://fantasifeber.blogg.se/
Postat av: Anna

Haha jag skulle aldrig våga spela nätpoker :P

2009-01-27 @ 12:29:25
URL: http://aannapannas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0